Manuel Schenkhuizen aka Grubby hat, nachdem er die dort angebotene Build-Version von Heroes of the Storm anspielen konnte, auf Reddit eine Liste von „Patchnotes“ veröffentlicht, die vom momentan öffentlichen Patch abweichen.
Hierbei merkt jedoch sowohl er als auch Blizzard-Mitarbeiter Trikslyr an, dass es sich dabei um einen Messe-Build handelt und dieser wie auch die Änderungen auf dem Public Test Realm kritisch zu begutachten sind – Die Änderungen werden nicht zwangsläufig live gehen.
Just wanted to alert everyone here that not everything in this gamescom build is set in stone. These builds are created for an event and don’t fully reflect all the changes that will be hitting a live environment. Do not consider anything read here as factual evidence of what will be in the next patch notes.
Other than that, feel free to enjoy and discuss. =)
Neben generellen Verbesserungen und Balancing-Änderungen gab es spezifische Changes bei einigen Helden. Eine übersetzte Version findet ihr nachfolgend, das englische Original darunter.
Allgemein
- Es gibt eine detaillierte Anzeige, wenn man seine Maus über die Erfahrungspunkte des Teams hält. Diese zeigt die EP-Quellen (Gebäude, Minions, etc.) und deren Prozentanteile
- Gestorbene Charaktere tauchen sofort in der Wiederbelebungs-Leiste auf – auch Uther, der nach dem Tod noch weiter herumläuft.
- Schilde sind nun weiß, was der Leserlichkeit stark helfen sollte.
- Man kann nicht mehr durch das vorzeitige Aktivieren von „Läutern“ den Effekten der nächsten Sekunden entgehen
Allgemeine Balance
- „Energie Sammeln“ startet mit 0%, bekommt pro Kill 1% und behält bei Tod 50%. Maximum weiterhin 15%
- „Blitzschlag des Sturms“: Abklingzeit erhöht auf 70 Sekunden von 40 Sekunden
- „Söldnerfürst“ ist nun ein Level 4 Talent und wurde mit „Überlegenheit“ kombiniert.
Arthas
- Sein „Überlegenheit“-Talent ist auch hier mit „Söldnerfürst“ kombiniert.
Azmodan
- Allgemeine Veränderung der Dämonensoldaten / des Generals der Hölle: Längere Dauer, dafür wenigerr Schaden.
- Laut Grubby „schlechte Talente“ wurden 2-in-1 kombiniert
- „Sklaventreiber“ (Level 4 Talent) wurde entfernt. Dafür gab es auf Level 20 eine weitere Ladung für die Eigenschaft.
- Jede Talentstufe bis Level 13 hat nun ein Upgrade für „Alles wird Brennen“ (E)
- Level 1: Reduzierte Manakosten und +25% Gebäudeschaden
- Level 4: 15% Lebensraub
- Level 7: Eine vierte Stärkestufe für den Strahl
- Level 13: Bewegung während des Angriffs
- Reduzierte Manakosten für „Kugel der Vernichtung“ (Q) auf Level 13
Jaina
- Die Beschwörung des Wasserelementars macht nun keinen Schaden und gibt den Gegnern nicht mehr den Effekt von „Erfrierung“
Kael’Thas
- „Gravitationsverlust“ (E): Reichweite und Geschwindigkeit erhöht zu dem Zustand von „Netherwind“ (Level 4 Talent)
- „Netherwind“ wurde nicht entfernt, sondern fügt noch mehr Reichweite und Geschwindigkeit
- Laut Grubbys Ermessen ist der Schaden von „Flammenschlag“ (Q) oder „Lebende Bombe“ (W) leicht erhöht worden
- „Manadurst“ (Level 4 Talent) gibt nun 5% des maximalen Mana zurück
- „Kernschmelze“ (Level 7 Talent): Nun nur noch 30% Erhöhung des Schadens und der Reichweite
- „Pyroschlag“ (R): Radius marginal erhöht
- „Pyromane“ (Level 13 Talent): Abklingzeit-Reduktion pro Tick ist nun 2 Sekunden
- „Pyrolyse“ (Level 16 Talent): Verlangsamung auf 50% erhöht.
- „Entzünden“ (Level 16 Talent): Zaubert nun einen zweiten Flammenschlag mit halb so viel Schaden an den Ort des ersten.
Kerrigan
- „Weiter Griff“ (Level 1 Talent) ist nicht mehr vorhanden, die Reichweite wurde Kerrigan ab Werk hinzugefügt.
- Stattdessen gibt es ein Level 1 Talent, welches je getroffenem Ziel mit „Schwingengriff“ (E) 10 Mana regeneriert, max. 60.
- Laut Erinnerung „Schützenkönig“ (Level 1 Talent) nicht mehr vorhanden.
- Massive Talent-Änderungen und -Buffs, beispielsweise:
- „Anhaltende Essenz“: Dauer des Schilds auf 20 Sekunden erhöht
- Level 7 Talent, welches 100% HP- und Mana-Regeneration verleiht, solange Schilde aktiv sind
- Ihre eigene Form von „Sprinten“: +25% Bewegungsgeschwindigkeit für 4 Sekunden mit 75 Sekunden Abklingzeit, aktiviert sich automatisch immer nach einem Kill
- Ihre eigene Form von „Blut für Blut“ namens „Essenz für Essenz“: 10% der maximalen HP als Schaden, 20% der maximalen HP gehen in den Schild von Assimilierung (Eigenschaft)
Nazeebo
- Drei Auswahlmöglichkeiten für Level 7 Talente:
- Gidbinn: +33% Timer für Zombies und Spinnen
- „Zombiewall“ (W): 4 Sekunde Abklingzeit-Reduktion
- „Krötenplage“ (E): Alle Kröten geben bei Aufprall 1 Sekunde Abklingzeit zurück und stellen 5 Mana wieder her
- „Totenansturm“ (Level 13 Talent): Hat nun den Schadensbonus von „Frische Leichen“ (Level 7 Talent) integriert.
- Kein „Sprinten“ mehr auf Level 13
- Bekommt auf Level 16 „Gehärtete Konzentration“ (50% schnellere Abklingzeiten bei über 80% HP)
- „Unbändiger Geist“ (R) fühlte sich stärker an, Grubby vermutet eine Radius-Erhöhung
Tyrael
- „Heiligsprechung“ (R) kanalisiert nur noch ca. 0,5 Sekunden, lässt die Unverwundbarkeitszone dort, wo es angewandt wurde, aber lässt Tyrael sich frei nach der Kanalisierung bewegen
Grubbys Reddit-Post
HeyGuys so I’m at gamescom and got a chance to play the gamescom build it already has a number of changes. I’ll try to recall as many possible to share a little sneak peek.
Keep in mind this is just a trade show build and not guaranteed to have any or all of the changes in the actual patch, so no guarantees 🙂
Overall
- you can now see the team total’s XP breakdown if you hover over it. E.g.: 8.2% from buildings and 6% from TD’s and 14.5% from lane minions soak
- when a Hero dies, his death timer immediately shows up in the death queue. So no more waiting for Uther’s spirit to disappear before knowing his return time.
- shields are now white, kinda same as on the U.S. Heroes tourneys like HotD. It is much clear now than before what’s the shield. Nice changes all around so far here.
- pre-cleanse disappeared
General balance:
- gathering power 0% at start, 1% per Takedown and 50% retention at death. This is an overall nerf and makes GP a situational pick even on heroes like Kaelthas or Nova. Max is still 15% bonus.
- Bolt of the storm cool down 70s(up from 40s)
- Mercenary lord is now at level 4 for all heroes (I think) that had it at level 7. It has merged with Superiority, giving both talents former advantages.
Hero specific:
Kerrigan
- Sweeping Grasp level 1 talent is gone and is now default part of her „E“.
- Mana-return E lvl 1 talent with 10 mana per target hit, max of 60.
- No more seasoned marksman I think.
- Massive trait talent changes and buffs. 20s on longer shield talent instead of 12s. Has a level 7 which gives 100% bonus HP and Mana regen whenever shields are active.
- Her own form of sprint. 25% bonus move speed for 4s, CD 75s. Worse, right? BUT it activates each time you get a Takedown. She’s FUN to play damn.
- her own form of Blood 4 Blood: essence for essence. 10% max life dmg, 20% max hp added to her assimilated shields. Worse, I think? But benefits if you are using it when full life or using it for the extra regen from lvl 7 talent.
Kaelthas
- Gravity lapse base range and speed has been increased to what Nether Wind (4) was.
- Nether wind was not removed, it adds even more range and speed now.
- the gravity lapse cool down level 1 talent got buffed by -3s CDR from -1s CDR. So E’s CD is 13s and was reducible at max to 10s, now to 4s.
- flamestrikes base damage and living bomb base damage are slightly higher I THINK.
- mana flamestrikes talent at level 4 now gives 5% max mana back per kill up from 20 mana per kill. That makes it better post level 16 but worse pre I think? Quick maths, could be wrong.
- Fission Bomb (7) is now 30% dmg bonus and 30% radius explosion increase (chard from just 75% dmg).
- pyro last radius increased a bit.
- pyromaniac (13) gives -2s CDR per tick up from -1s CDR (it’s insane!).
- chainbomb and flamethrower still exist
- backdraft (16) now offers 50% slow for 2.5s (!!!) on living bomb targets
- flamestrikes talent (16) now gives a 50% dmg flamestrike same location automatically at 1st later
Azmodan
- the lord of hells demon warriors are going to be less bad. Most of the bad talents got collected like a 2-in-1. Don’t remember exactly how but you’ll have for example less PvE dmg combined with more duration.
- bound minion(4) was removed. However at level 20 he got a 2nd trait charge (another general) and reduced its cool down by… Like 10s? This reduces his level4 and initial global strength and remote catapult buffs which imo is a good thing. But it brings back up his push power at level 20.
- E does 25% bonus damage on structures now. I think it used to be 50%?
- he can go full E build at level 1,4,7,13. Mana reduction and +25%(bringing it back up to its original 50%) structure damage at the level 1 talent. Level 4 brings that 15% life leech that he already had. Level 7 brings a 4th Power level (HA ME GA ME HAAAAA) and 3rd is good old March of sin still.
- mana reduction talent for Q at 13, seems not to compete.
- stacking build still possible and mostly unchanged.
Jaina
- water elementals SUMMONING no longer chills or does damage. No further changes that I can recall or noticed. Good change imo, WE was OpieOP.
Nazeebo
- Level 7: three choices. Gidbinn = +33% timer on SPIDERS and ZOMBIES. Second choice: 4s zombie wall reduction talent. Third choice: all 5 of the plague toads upon impact give -1s CDR on toads and return 5 mana.
- Level 13: zombie 5 uproot walking dead guys now also have the +50% dmg embedded in it that was previously at level 7.
- thing of the deep (13): all basic abilities range goes up by 25%
- loses sprint at 13
- gets hardened focus at 16
- 16 didn’t change for the rest
- ravenous spirit felt stronger (maybe bigger radius again?)
Tyrael
- sancti is now channeling 0.5s I think, but tyrael is free to go once it completes, and it leaves the invul zone in that location
Arthas
- gains merc lord embedded with superiority (read general changes, wrote this about Arthas cos it may seem unexpected lol).
That’s all I’ve seen and remember! So tired now >_< good night! 😀